10 May 2007

يارب احرق الي اخترع المذكرة والمدارس

في يوم كنت مخنوق من المذكرةوماما قعدة تزعق لي عشان اذاكر وساعات تسيسني ذاكر يايوسف واوقات تانيه تقعد تزعق وتشيل الكيبورد والماوس وتشيل فيش التلفزيون تخيلوا في كدة في الدنيا وكل دة عشان المذاكرة ربنا يحرق الي اخترع المذكرة
فرحت اسال أختي مين الي اخترع المذكرة؟نفسي اقفش امه يعني لو ذكرت ايه الي هيجره
وموال كل يوم الصبح المدرسة ماما تقولي اصحى
اقولها 5دقايق وهأوم الخمس دقايق بيجيبوا عشر دقايق ربع ساعة
وطبعا بتأخر على الأتوبيس وبفضل اجري وراه بلاقي نفسي
اودام الهم التقيل(المدرسة)وطبعا ببقى متأخر ومش طايق نفسي
وببقى عايز اروح وعشر حصص تعبان والموال ده بيتكرر
كل يوم وساعات بلحق الأتوبيس والغالب مش بلحق
وبحب اغيب لأن مش بحب اصحى بدري واما بغيب
برده بزاكر وكل يوم دروس مش بحب قصة العربي انا مالي ومال علي مبارك
واما ماما بتقلي ذاكر بفتح كتاب العلوم عشان بحب العلوم ومذاكرها ألف مرة فتقوم تشكر فيا وتقول لبابا يوسف بيذاكروالرياضة ورخمتها والأستاذ العبقري احمد حسن والدراسات وتواريخهاياسلام لوكان خلوا الواحد يختار المواد الي بيحب يذاكرها تبقى المدرسه جميله جدا والماده الي كنت هخترها طبعا الألعاب عشان العقل السليم في الجسم السليم
ويا سلام على يوم الخميس
بلعب كوره من الساعه5لي11
ويوم الجمعة بلاقي الساعة10 بليل
على روتانا فيلم جديد
وطبعا بتفرج عليه
وبصحى يوم السبت أذاكر
وبحضر نفسي للهم التقيل ونفس الموال بيتكرر

7 comments:

sakayar said...

الله عليك يا واد يا خوري
بجد قلت اللي كان نفسي أقوله من سنيييييييييين
لكن يالا .... ربنا يكتر في حصص ألعابك

ثورة said...

واضح ان العيله دي واخده عاشق مقاولة
(بطلع لسااااني)

و الله يا بني ف كل بلوة سوده ومطينه على دماغ اللى فيها
فيه خرم أمل

دور على الخرم ده و متسيبوش

أقولك ؟
اعد خرم ف كل حاجه
الشرابات و الهدوم والجزم و الكتب والكشاكيل و ملايات السراير

ولو ماما ولا أستاذ زعقلك
قولهم انتو مش فاهمين حاجه

ده خرم عشان الأمل يدخل

koko elda3ief said...

انا عملت شات بوكس وكمتوا

Anonymous said...

آمين ياخورى وكمان يتحرق كده هو ومايلقوش ميه يطفوه وكمان يحرق قاسم آمين اللى حرر المرأه وخلاها تروح للمدارس تتعلم والله كنا راضين وماكنش حاسسين
بتفرقه عنصريه ولا ثوره تقولى امثالك ومش امثالك حقى حريتى كرامتى هههههههههه وبطلع لسانى

ثورة said...

يعك ؟

فيه واحده تسمي نفسها يعك ؟
طول عمرك عكاكة
امشي يا بت انتي من هنا

ثم تعالى اما اقولك
هو ايه اللى كنا راضيين ومكناش حاسسين
على أي أساس بتتكلمي بالجمع
مفيش نوها فيه نيها

يا رب تموتي محروقة
:}

Anonymous said...

اللهم مالا اعتراض اولا انا مش اسمى يعك
بتحصل عادى فى احسن العائلات انتى قسم عربى ايه اللى مادخلك فى الانجليزى بدل ما تحرجى نفسك اولا yيعنى اول حرف من اسمى
يعنى التالته فى اخواتى3
k يعنى اول حرف من اسم باباى
فهمتى ياثوره وبعدان انا حره اكتب اللى اكتبه انا واحده فاضيه مخلصه امتحانات ونتيجتى بانت والحمد لله يعنى مش ورايا حاجه روحى يالا ذاكرى
هههههههههههههههه وبطلع لسانى

Anonymous said...

ya salam 3alik ya wad ya khory t3lim eh we 2ref eh hoa e7na fadien lel el kalam el fady dh kool shoia 2oom etzaft 3ala 3ienk zaker 3ashan el el emt7anat we wg3 dma3` mn kool el nas we lo gbt darga mhabba bas 3agbany yfdloo yz32oo we y2oolo el sana el gaia mohem el sana el gaia shhada bas isa hangeeeb dargat gamda ana nfsy 2ol3 fehom 3ala r2yk ya y3k walllhy we mila2osh maia ytafhom yala slaam